Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Fiat Panda drugiej generacji (Fiat 169) pojawił się na rynku samochodowym w 2003 roku. Samochód ten jest zdobywcą tytułu Samochodu Roku 2004 i błyskawicznie podbił serca kierowców, dając koncernowi Fiata spore zyski. Konkurencją dla włoskiego auta są m.in.: Ford Fiesta, Dacia Logan. Panda II dostępna była w wersji hatchback (5 drzwi) – w przeciwieństwie do pierwszej wersji miejskiego auta (Fiata Pandy 141a) produkowanej w latach 1980 – 2004, która miała tylko 3-drzwiowe ...