Zależność jest taka – im szybszy samochód, tym w lepsze hamulce powinien zostać wyposażony. Wraz z rozwojem motoryzacji konstruktorzy bardzo szybko zdali sobie sprawę z tego, że szybki samochód należy równie szybko zatrzymać. Tym samym, wraz z rozwojem silników spalinowych następował jednoczesny rozwój układów hamulcowych. Dziś najlepszym i najbardziej wydajnym pod tym względem jest tarczowy układ hamulcowy, który sukcesywnie wypiera z rynku rozwiązania ...
Volkswagen Golf III to samochód niemieckiego koncernu Volkswagen, który trafił do sprzedaży w 1991 roku. Jest to trzecia generacja Golfa, która w porównaniu do poprzedniej wersji sylwetka „trójki” jest bardziej opływowa, poprzez rezygnację z kwadratowych kształtów. Golf III był dostępny w różnych wersjach nadwoziowych. Do wyboru był 3- lub 5-drzwiowy hatchback, kabriolet (1e7) i kombi (Variant (1h5), który produkowany był dwa lata dłużej niż hatchback (do 1999 roku). Na ...