Samochód to więcej niż tylko środek transportu to skomplikowana maszyna wymagająca regularnej troski i uwagi, aby zachować swoją wydajność, bezpieczeństwo i sprawność. Jednym z kluczowych elementów, który zapewnia długotrwałą wydolność tego pojazdu, jest system smarowania silnika, a w jego centrum znajduje się filtr oleju.
Filtr oleju to ...
Samochody Renault dzięki swej ekonomiczności i jednocześnie niezłym osiągom stały się ulubionymi pojazdami milionów kierowców na całym świecie. Renault to koncern globalny, dlatego też dostęp do auto części Renault jest łatwy i nieograniczony. My proponujemy wysokiej jakości części do Renault pochodzące wyłącznie od ...
Początki działalności firmy Filtron sięgają 1982 r. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie i obecność na rynku sprawiły, że Filtron stał się światowej sławy producentem filtrów samochodowych. Aktualnie firma należy do koncernu motoryzacyjnego Affinia Group. Filtron jest dostawcą ponad 2300 filtrów samochodowych dla producentów samochodowych takich jak: Volkswagen, General Motors, Ford, Land Rover, Jaguar, Mercedes, Saab, Lotus, Suzuki, Aston Martin. Części zamienne produkowane są przy użyciu tych samych wysokiej jakości materiałów, linii technologicznych i standardów, jak te dostarczane do producentów na tzw. fabryczny montaż.
Układ olejowy silnika spalinowego jest układem zamkniętym, w którym olej silnikowy jest substancją smarującą powierzchnie elementów ruchomych. Silnik funkcjonować będzie prawidłowo w momencie, gdy olej do niego dostarczany będzie czysty. Służą temu montowane filtry oleju Filtron, odpowiedzialne za jego prawidłową filtrację. W momencie zatkania filtra otwiera się zawór bezpieczeństwa w celu podtrzymywania smarowania silnika. Olej tym samym jest wówczas bardziej lepki i niedostatecznie przefiltrowany, co powoduje szybsze zużycie komponentów silnika i wzrost tarcia. Zbyt długa eksploatacja filtra oleju powoduje spadek wydajności silnika, wzrost zużycia paliwa oraz w skrajnych przypadkach kosztowną awarię silnika. Należy jednak pamiętać, że żadne filtry nie potrafią powstrzymać degradacji oleju, będącej naturalnym i nieodwracalnym procesem, dlatego niezależnie od tego jakie filtry oleju zamontujemy w swoim samochodzie, powinniśmy wymieniać olej zgodnie z zaleceniami producenta.
Zanieczyszczenia skutecznie wyłapują i zatrzymują najwyższej jakości filtry marki Filtron. Wzorowo oczyszczają olej z kurzu, cząstek stałych i innych zanieczyszczeń. Wykonane są z najwyższej klasy materiałów, odpornych na korozję. Do ich budowy wykorzystane są najlepsze technologicznie surowce, pozwalające na blisko 100% wyłapywanie zanieczyszczeń.
Wśród filtrów oleju marki Filtron wyróżnić możemy dwa typy filtrów:
1. Puszkowe filtry oleju typu SPIN-ON – tego rodzaju filtry stosowane są najczęściej do filtracji oleju silnikowego. Puszkowe filtry oleju Filtron są praktycznie pozbawione ryzyka wprowadzenia zanieczyszczeń do oleju. Wykonane są z trwałych i odpornych materiałów. We wnętrzu puszkowych filtrów oleju marki Filtron znajdują się zasługujące na szczególną uwagę zawory, decydujące o prawidłowej pracy filtra marki Filtron w systemie olejowym:
Zawór przeciwzwrotny - przesłania otwory przez które dostaje się do filtra zanieczyszczony olej, chroniąc silnik przed wydostaniem się oleju z filtra po wygaszeniu silnika.
Zawór przelewowy - odpowiada za udrożnienie przepływu oleju w silniku, podczas gdy opory przepływu przez filtr są zbyt duże i istnieje ryzyko niedostatecznego smarowania części ruchomych. Sytuacja taka ma miejsce, gdy olej jest zbyt gęsty lub w momencie gdy przegroda filtracyjna filtra zużyje się. Znacznie mniejsze szkody przyniesie bowiem smarowanie silnika brudnym olejem, niż całkowity jego brak.
Zawór ECO - chroni przed spływaniem oleju z filtra po wyłączeniu silnika. Jego zadanie zbliżone jest do zawora przeciwzwrotnego, jednak zawór ECO umieszcza się po „czystej stronie” filtra. Efektem pracy zaworu ECO w filtrze Filtron jest skrócenie czasu występowania suchego tarcia podczas uruchamiania silnika.
2. Wkłady filtrów oleju – wykorzystywane zarówno w nowych, jak i starych typach samochodów osobowych i ciężarowych. Koncepcja stałej, rozkręcanej obudowy i wymiennego wkładu filtra ma jedną główną zaletę i wielu zwolenników. Za jej wyborem przemawia czynnik ekologiczny. W tego typu rozwiązaniach, możliwa jest utylizacja zużytego wkładu filtracyjnego. Jest to o wiele bardziej przyjazne dla środowiska niż utylizacja filtrów typu SPIN ON. Pomimo tego że obudowy filtrów montowane w starych i nowych typach samochodu różnią się swoją konstrukcją, to niemniej jednak wkłady marki Filtron gwarantują im prawidłową filtrację oleju silnikowego poprzez odpowiednie dopasowanie.
Powiązania: