Samochodowy układ korbowy stanowi rdzeń każdego silnika tłokowego, w którym zmienia on ruch posuwisto-zwrotny w ruch obrotowy. To on odpowiada za generowanie momentu obrotowego. Jednym z istotnych elementów układu korbowego jest korbowód, którego podstawowym zadaniem jest przenoszenie siły na wał korbowy oraz sił z wału korbowego na tłok.
Standardowy układ korbowy składa się z czterech podstawowych elementów – tłok, sworzeń ...
W drugiej połowie lat 90-tych rozpoczęła się złota, choć niezbyt długa era vanów i minivanów. Czas ten zbiega się z wejściem na rynek jednego z najlepiej do dziś ocenianych przedstawicieli autosegmentu K (dużych aut osobowych stanowiących połączenie mikrobusów z samochodami o nadwoziu typu hatchback), jakim jest Renault Scenic. Warto przy tym zaznaczyć, iż Renault Scenic w zamyśle konstruktorów miał stanowić jedynie uzupełnienie oferty francuskiego koncernu, nie był to bowiem pierwszy van ...