Pierwsze łożyska zostały opracowane pod koniec XIX wieku. Dziś łożysko koła wykorzystywane jest nie tylko w motoryzacji, ale również w różnych pojazdach innego typu. To głównie dzięki niemu koła w samochodzie mogą się swobodnie obracać na nieruchomych osiach zawieszenia. Jazda ze ...
Audi A7 Sportback o oznaczeniach 4GA i 4GF to samochód produkowany w latach 2010-2018. Jest to pierwsza generacja tego pojazdu, który klasyfikowany jest jako auto segmentu E. Dostępny jest on w jednej wersji nadwoziowej, która określana jest jako 5-drzwiowe coupe albo jako 5-drzwiowy liftback. Niezwykle sportowy i dynamiczny wygląd Audi A7 pierwszej generacji jest przede wszystkim zasługą opadającej ku tyłowi linii dachu. Wnętrze samochodu również zostało ...
Początki firmy FAG sięgają blisko 120 lat wstecz, do roku 1883. Wówczas Friedrich Fisher w Schweinfurcie opracował młyn do szlifowania kulek i zapoczątkował przemysłową produkcję kolek łożyskowych FAG. Firma z czasem poszerzała swoją ofertę. Od 2001 roku FAG należy do Grupy Schaeffler i oferuje produkty zarówno na rynek motoryzacyjny, jak i dla lotnictwa, kosmonautyki oraz przemysłu maszynowego.
Nasze bezpieczeństwo podczas jazdy uzależnione jest między innymi od sprawnego funkcjonowania podzespołów pojazdu. Na układ jezdny samochodu oddziałują przeciążenia oraz w różnych warunkach atmosferycznych i drogowych. Łożysko koła narażone jest na zmiany temperatury, zabrudzenia, uszkodzenia mechaniczne oraz przedostanie się pod uszczelkę zanieczyszczeń takich jak brud, kurz, piach. To właśnie one wpływają na pracę łożyska koła. Wśród głównych objawów zużycia łożyska znajdziemy przede wszystkim głośne tarcie podczas jazdy, odgłosy tarcia metalicznego, stuki i szumy w okolicach piasty. W skrajnych przypadkach nasz samochód narażony jest na wibracje kół i drgania kierownicy. Wymiana łożyska przyczynia się do wyeliminowania powstałych problemów oraz zmniejszenia zużycia paliwa i problemu nierównomiernego zużywania bieżnika opon.
Wśród produktów firmy FAG znajdziemy między innymi zestaw łożyska koła, przeznaczony na daną oś samochodu przednią lub tylną. Łożyska FAG prowadzą i podtrzymują wały i osie przy jak najmniejszym tarciu i zużyciu. Krytyczne wymagania stawiane przez rynek motoryzacyjny oraz producentów sprawiają, że FAG to gwarancja trwałości, niezawodności i efektywności.
1. Łożyska standardowe – łożysko stożkowe o dużej nośności i zwartej budowie, przeznaczone do kół tylnych z hamulcami bębnowymi. Łożysko jest rozbieralne, pierścienie zewnętrze i wewnętrzne mogą być montowane oddzielnie.
2. Łożysko 1 generacji – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe), przeznaczony do kół przednich i tylnych o zdefiniowanym i ustawionym wstępnie luzie łożyska. Fabrycznie nasmarowane na cały okres eksploatacji, doskonale przenoszą duże siły poprzeczne pojawiające się podczas jazdy po krętych drogach.
3. Łożysko 2 generacji – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe), o zdefiniowanych i ustawionym wstępnie luzie łożyska. Łożysko łączy w sobie zalety zintegrowanego kołnierza pozwalającego na montaż tarczy hamulcowej i obręczy koła.
4. Łożysko 3 generacji – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe), o wysokim stopniu zintegrowania wraz z kołnierzami do mocowania tarczy hamulcowej, koła i zwrotnicy.
5. Łożysko generacji 3.2 – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe) z czujnikiem ABS.
Wszystkie łożyska FAG są bezobsługowe i zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi standardami. Szeroka gama produktów sprawia, że każdy kierowca może wśród nich znaleźć coś dla swojego samochodu. Zaufaj sprawdzonym rozwiązaniom, zaufaj FAG.
Powiązania: