Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
10000+ produktów
Pierwsze łożyska zostały opracowane pod koniec XIX wieku. Dziś łożysko koła wykorzystywane jest nie tylko w motoryzacji, ale również w różnych pojazdach innego typu. To głównie dzięki niemu koła w samochodzie mogą się swobodnie obracać na nieruchomych osiach zawieszenia. Jazda ze zużytym łożyskiem może być niebezpieczna, dlatego też należy systematycznie serwisować i wymieniać zużyte elementy na nowe. W iParts.pl oferujemy pełną gamę łożysk koła do wszystkich modeli samochodów. Zapewniamy wyłącznie części pochodzące od najlepszych producentów, co gwarantuje długą żywotność i bezpieczeństwo użytkowania naszych produktów.
Zgodnie z definicją, łożysko to cześć urządzenia technicznego podtrzymująca (łożyskująca) inną jego część (łożyskowaną) w sposób umożliwiający jej względny ruch obrotowy. Łożysko koła w samochodzie stanowi główny element jego układu zawieszenia. Obecnie łożyska kół można podzielić na trzy podstawowe generacje. Pierwsza z nich to kompaktowe łożyska wymienne, zbudowane z dwóch łożysk zamkniętych w szczelnej obudowie. Ten zespół łożysk kół posiada smar fabryczny oraz ustawienie napięcie wstępnego. Jest to najczęściej para łożysk kulkowych lub stożkowych. Druga generacja stanowi moduł łożyska z piastą, który nie jest rozbieralny, a więc należy go wymieniać w całości. W tym przypadku również występuje fabryczne smarowanie oraz określone przez producenta napięcie wstępne. Takie rozwiązanie jest stosowane głównie w Volkswagenach oraz Fordach. Trzecia generacja łożyska to także moduł posiadający dodatkowo kołnierze do mocowania tarczy hamulcowej, koła oraz zwrotnicy. Łożyska kół tej generacji są wyposażone bardzo często w czytniki prędkości obrotowej wspomagające prace systemów ABS i ESP. Ich dużą zaletą jest łatwość montażu.
Łożysko koła przedniego jak i tylnego wraz z piastą to elementy, które umożliwiają łączenie koła z konstrukcją samochodu. To również one umożliwiają obracanie się kół na nieruchomych osiach zawieszenia, a także pomagają zmniejszyć tarcie. Łożyska kół pełnią dwie kluczowe funkcje – przenoszą ruch, a więc podtrzymują i prowadzą elementy, które obracają się względem siebie, a także przenoszą siły powstające podczas jazdy.
Łożysko koła to część, której główną funkcją jest redukowanie oporów toczenia auta. Z racji swojej funkcji, naturalne zużycie łożyska koła jest nieuchronne. Poza tym, element ten narażony jest na takie czynniki, jak np. wnikanie wody powodującej korozję, która może doprowadzić nawet do zablokowania się łożyska, a w rezultacie i zablokowania koła. Łożysko koła może również zostać pozbawione smarowania. Dzieje się tak na skutek wytopienia smaru, co jest wynikiem przegrzewania hamulca, najczęściej tarczy hamulcowej. Przyczyną problemów z łożyskiem może być również jego nieprawidłowy montaż.
Wśród najczęściej spotykanych symptomów zużycia łożyska koła wymieniamy głośną pracę łożyskowania (specyficzne „wycie”), odgłosy tarcia metalicznego, stuki i szum dochodzący z okolic piasty. W skrajnych przypadkach, mogą to być nawet wyczuwalne wibracje kół i drgania kierownicy. Warto zatem zadbać o to, aby łożyska koła w naszym samochodzie były w pełni sprawne, bowiem element ten ma fundamentalne znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
iParts.pl to sklep, w którym znajdziesz tanie łożysko koła do każdego auta. W celu wybrania odpowiednich łożysk koła do Twojego auta, wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu wersję silnikową. Po chwili otrzymasz pełną listę dostępnych elementów w najniższej cenie rynkowej.
Wszystkie łożyska kół dostępne w iParts.pl są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Zapewniamy profesjonalne wsparcie techniczne, doskonałą jakość wykonania wszystkich elementów oraz szybką realizację zamówienia.
Łożysko toczne to bardzo ważny element każdego samochodu, który jest odpowiedzialny za minimalizowanie tarcia, przenoszenie obciążenia na podłoże, a także zapewnienie ruchu obrotowego oraz stałej osi tego obrotu dla konkretnego podzespołu. Łożysko toczne ma bardzo długą historię, a jego konstrukcja zmieniała się sukcesywnie wraz z postępem technicznym na świecie.
czytaj więcej >Teoretycznie każde łożysko koła, przedniego lub tylnego, montowane fabrycznie przez producenta, powinno mieć tę samą żywotność, co całe auto. W rzeczywistości czas eksploatacji łożysk zostaje wielokrotnie skrócony. I wówczas przychodzi pora na ich wymianę. Bo łożysk się po prostu nie naprawia.
czytaj więcej >Chyba każdy właściciel samochodu miał przynajmniej raz w życiu problem z łożyskiem koła, a jak wiadomo jazda z uszkodzonym łożyskiem może mieć fatalne skutki dla całego układu jezdnego. Może dojść na przykład do nagłego unieruchomienia samochodu, a tym samym do spowodowania groźnego w skutkach wypadku drogowego. Sprawdzamy, jakie są najczęstsze objawy zużycia lub uszkodzenia łożyska koła.
czytaj więcej >Łożysko koła jest jedną z tych części, o której istnieniu bardzo często i chętnie zapominamy. Dlaczego? Wynika to przede wszystkim z faktu, iż łożyska kół są częściami samoobsługowymi i praktycznie bez wyjątku nie podlegają wymianom profilaktycznym. O istnieniu łożyska przypominamy sobie dopiero wówczas, gdy pojawi się charakterystyczny szum i luz na jednym z kół. Ale kiedy to już nastąpi, powinniśmy działać natychmiastowo.
czytaj więcej >