Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
1600 produktów
Bez dobrych łożysk nie ma motoryzacji. Przekonał o tym wszystkich przykład szwedzkiego przedsiębiorstwa SKF, które od 1907 roku zaopatrywało praktycznie cały świat w wysokiej klasy łożyska toczne, oprawy oraz części do łożyskowania. Dzisiaj ta sama firma jest producentem części decydujących o sile przemysłu samochodowego i nie tylko, co potwierdza popularność łożysk SKF pierwszej, drugiej oraz trzeciej generacji.
czytaj więcej >Teoretycznie każde łożysko koła, przedniego lub tylnego, montowane fabrycznie przez producenta, powinno mieć tę samą żywotność, co całe auto. W rzeczywistości czas eksploatacji łożysk zostaje wielokrotnie skrócony. I wówczas przychodzi pora na ich wymianę. Bo łożysk się po prostu nie naprawia.
czytaj więcej >Chyba każdy właściciel samochodu miał przynajmniej raz w życiu problem z łożyskiem koła, a jak wiadomo jazda z uszkodzonym łożyskiem może mieć fatalne skutki dla całego układu jezdnego. Może dojść na przykład do nagłego unieruchomienia samochodu, a tym samym do spowodowania groźnego w skutkach wypadku drogowego. Sprawdzamy, jakie są najczęstsze objawy zużycia lub uszkodzenia łożyska koła.
czytaj więcej >W zależności od modelu oraz konstrukcji konkretnego samochodu, obrót koła dokonuje się zazwyczaj na łożysku tocznym, które może być lub niezintegrowane z piastą. Nawet najlepsze smarowanie, minimalizujące tarcia obracających się kół, nie pozwoli w pełnym zakresie ograniczyć obciążeń osiowych oraz promieniowych, a także drgań i naprężeniu, którym jest poddawany cały układ jezdny samochodu.
czytaj więcej >Firma SNR powstała w 1916 roku w mieście Annecy, jako przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją łożysk. Jej założycielem był Jacques Schmid. Wzrost popytu w okresie międzywojennym spowodował szybki rozwój przedsiębiorstwa, które już cztery lata później zmuszone było do podwojenia liczby pracowników. W czasie II Wojny Światowej zakład uległ zniszczeniu, jednak w latach powojennych firma została przejęta przez Renault i na nowo wróciła do pracy pod obecną nazwą SNR. Już w połowie lat 50-tych przedsiębiorstwo SNR wytwarzało dziesiątki tysięcy łożysk dziennie. Obecnie SNR to jeden z wiodących producentów zestawów rolek, napinaczy i pasków rozrządu dla pojazdów wielu marek. Wśród produktów marki SNR znajdziemy również szeroki zakres łożysk, elementów układu zawieszenia oraz zestawów rozrządu, przeznaczonych dla samochodów europejskich, azjatyckich i amerykańskich.
Łożysko koła to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia. Jego główną funkcją jest redukcja oporów toczenia auta. Zużycie łożysk jest rzeczą nieuniknioną, narażone jest ono na przenikanie takich czynników jak woda lub – w przypadku uszkodzenia uszczelki – piach, brud, kurz oraz inne. Wśród najczęściej spotykanych objawów nieprawidłowej pracy łożyska znajdziemy głośne tarcie podczas jazdy, stuki i szumy w okolicach piasty. Objawów tych nie należy bagatelizować, gdyż powodować one mogą wibracje i drgania kierownicy oraz nierównomierne zużywanie bieżnika opon. Warto więc zadbać o kontrolę i regularną wymianę łożysk koła, gdyż mają one duże znaczenie dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy.
1. Pojedyncze łożysko – w ofercie SNR znajdziemy ponad 400 pojedynczych typów łożysk, w tym:
Łożysko stożkowe,
Łożysko dwurzędowe,
Łożysko z kołnierzem piasty,
Łożysko z kołnierzem,
Łożysko z kołnierzem bliźniaczym,
2. Zestaw łożysk kołowych – w ofercie SNR znajdziemy ponad 900 zestawów łożysk kół. Każdy z zestawów zawiera wszystkie elementy potrzebne do wymiany zestawu.
SNR gwarantuje wysoką jakość swoich produktów dzięki powtarzanym i rygorystycznym testom jakości. Produkty SNR cieszą się dużym zaufaniem kierowców na całym świecie. Są one odporne na korozję, trwałe i niezwykle wytrzymałe. Charakteryzują się precyzją wykonania oraz niezwykle korzystnym stosunkiem jakości do ceny. Postaw na bezpieczną i komfortową jazdę, postaw na SNR.