Pierwsze łożyska zostały opracowane pod koniec XIX wieku. Dziś łożysko koła wykorzystywane jest nie tylko w motoryzacji, ale również w różnych pojazdach innego typu. To głównie dzięki niemu koła w samochodzie mogą się swobodnie obracać na nieruchomych osiach zawieszenia. Jazda ze ...
Volkswagen Vento (oznaczany kodem 1H2) to niemiecki samochód kompaktowy produkowany od 1992 roku. Jest następcą innego pojazdu, a mianowicie Volkswagena Jetta II. Z tego też powodu na rynku amerykańskim był on sprzedawany jako Volkswagen Jetta III. Vento to 4-drzwiowy sedan, który zaskakuje swoją ładownością – bagażnik pojazdu ma 550 litrów pojemności. Wiele części Volkswagen Vento zawdzięcza także Golfowi III, na którym to bazuje. Obydwa pojazdy zostały ...
Firma SKF założona została w 1907 roku w Szwecji. Jako przedsiębiorstwo z długoletnią tradycją stała się liderem w dziedzinie przemysłu łożyskowego oraz największym dostawcą łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także części służących do łożyskowania. Produkcja łożysk okazała się strzałem w dziesiątkę, zarówno pod względem jakościowym jak i pod względem poziomu sprzedaży. W 1923 roku oddział firmy powstał również w stolicy naszego kraju, Warszawie. Łożyska SKF wykorzystywane są na pierwsze wyposażenie fabryczne wielu renomowanych producentów samochodowych. Charakteryzują się najwyższą jakością wykonania i długotrwałą wytrzymałością.
Bezpieczeństwo podczas jazdy zależy od sprawności całego układu jezdnego, poddawanego ogromnym siłom. Łożyska koła pracują w ciężkich warunkach, dlatego też narażone są na zmiany temperatur, zabrudzenia poprzez przenikanie wody, błota, piachu oraz innych zanieczyszczeń. Główne objawy wskazujące na zły stan łożysk to przede wszystkich głośne tarcie podczas jazdy, stuki i szumy w okolicach piasty. Nie należy odkładać w czasie kontroli stanu łożysk, gdyż ich niesprawne funkcjonowanie powodować może wibracje i drgania kierownicy oraz nierównomierne zużywanie bieżnika opon. Montaż łożyska marki SKF to gwarancja podniesienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy, cichszej pracy pojazdu oraz zmniejszenia spalania paliwa.
Zestawy łożysk koła SKF:
Piasta zintegrowana pierwszej generacji SKF - jest nasmarowana i uszczelniona na cały okres eksploatacji, co skraca czasu montażu i praktycznie całkowicie eliminuje awarie związane z nieprawidłowym uszczelnieniem i luzem łożyska.
Piasta zintegrowana drugiej generacji SKF – zastosowanie połączenia dwurzędowego łożyska kulkowego i integralnego pierścienia mocującego sprawia, że piasta nie wymaga stosowania osobnego łożyska.
Piasta zintegrowana trzeciej generacji – wyposażona w dwa kołnierze, do montażu oraz łączenia z zawieszeniem.
Szacuje się, że niemal 90 milionów pojazdów na całym świecie korzysta z łożysk kół i piast zintegrowanych SKF. Systemom piast i komponentom zawieszenia SKF zaufało miliony kierowców na całym świecie, dołącz do nich i przekonaj się sam.