Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Należąca do segmentu C Toyota Corolla IX na rynku motoryzacyjnym zadebiutowała w 2001 roku. W ofercie dostępne były od razu cztery wersje nadwozia. Auto przeszło drobne zmiany stylistyczne o których przeczytać można poniżej. Dziewiątą generację Corolli produkowano do 2007 roku.
Toyota Corolla IX, zwana także modelem E12, otrzymała przede wszystkim nowy zderzak, osłonę chłodnicy i ładniejsze reflektory. Dokonane zmiany okazały się dość istotnymi. Odmieniona stylistyka ...