Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Passat to ikona niemieckiej motoryzacji zaliczana do samochodów osobowych klasy średniej. Auto produkowane nieprzerwanie od prawie 40 lat, sprzedało się na całym świecie w ilości ponad 20 mln egzemplarzy. Passat od początku swej historii oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych, a mianowicie jako sedan, hatchback oraz kombi. Samochód w ostatniej wersji sprzedawany był pod nazwą Variant.
Druga generacja VW Passata pojawiła się na rynku w październiku ...