Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Passat od kilkudziesięciu lat należy do najchętniej wybieranych samochodów przez kierowców w Polsce i Europie. Również wersje kombi tego pojazdu cieszą się dużą popularnością. Piąta generacja, czyli Passat B5, weszła do produkcji w 1996 roku, a już rok później zdobyła tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Również w 1997 roku zaczęto montować części Volkswagen Passat B5 Variant, czyli właśnie wersji kombi pojazdu.
Passat B5 ...