Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Passat to dla wielu pokoleń kierowców najważniejsze i najchętniej wybierane auto w historii. Kultowy już model tej niemieckiej marki zaczynając od pierwszych generacji, a kończąc na aktualnej, za każdym razem stawał się hitem sprzedaży. Właśnie dlatego VW bardzo chętnie rozwija ten oprócz Golfa najważniejszy model w swojej ofercie. Nawet w dobie rosnącej popularności aut klasy SUV czy crossover, limuzyna marki VW nadal jest jednym z kluczowych samochodów ze sprzedażowego punktu ...