Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroen od lat potrafi zaskakiwać kierowców nietuzinkowymi i niepowtarzalnymi pomysłami, które z chęcią wdrażają do swoich nowych modeli samochodów. W historii motoryzacji pojawiło się wiele aut tej marki, które do dziś potrafią budzić zdumienie i zaskoczenie wśród nawet największych fanatyków tego producenta. Citroen jednak nie zatrzymuje się i cały czas dodaje do swojej oferty nowe, ciekawe propozycje, a świetnym przykładem może być Citroen C4 Cactus.
C4 Cactus ...
Powiązania: