Części samochodowe nr 1
Potrzebujesz pomocy?
4.9/5 (3250 ocen)
Pomoc
Darmowa dostawa
Do 100 dni na zwrot
 {
  "widget": {
    "loading": false,
    "added": [],
    "info": null
  },
  "module": {
    "step": 5
  },
  "data": null,
  "user": null,
  "checkout": null
} 
Koszyk
Znajdź części

Krok 3 - By ułatwić wybór typu auta, m.in. informacje na temat mocy swojego pojazdu znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym w rubrykach P.1, P.2, P.3.

Strona dowodu rejestracyjnego
1
Niepoprawne pole
2
Niepoprawne pole
3
Niepoprawne pole

Części samochodowe Citroën C4

Części zamienne do Citroena C4

Francuski samochód osobowy, który zadebiutował na rynku kompaktowych aut średniej klasy w 2004 roku. Wówczas zapoczątkował swoją trwającą już od prawie dwóch dekad historię. Od 2020 roku możemy cieszyć się trzecią generacją tego modelu, która wprowadza świeże innowacje i nowoczesne rozwiązania.

Pierwsza generacja Citroena C4, zaprojektowana przez utalentowanego Donato Coco, od razu zdobyła uznanie. Wyróżniała się swoim unikalnym wzornictwem. Samochód otrzymał prestiżową nagrodę World Car Design of the Year w 2006 roku, co stanowiło potwierdzenie jego wyjątkowego charakteru. Konstrukcyjnie, pierwsza generacja C4 była blisko spokrewniona z modelem Peugeot 308.

Citroen C4 nie ograniczał się tylko do wersji hatchback. W ofercie były także modele MPV, takie jak C4 Picasso i C4 Grand Picasso, które zapewniały przestronność i wygodę dla rodzin. Dodatkowo, w Chinach samochód był dostępny pod nazwą C-Triomphe w wersji sedan. Nie można zapominać również o coupe, która zachwycała swoim sportowym charakterem.

W 2008 roku C4 przeszedł face-lifting, aby jeszcze lepiej dostosować się do oczekiwań rynku, a w 2010 roku nadeszła kolejna, druga generacja modelu, która była oferowana wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback.

Wraz z upływem lat poszczególne części Citroena C4 zmieniały się, jednak samochód utrzymywał swoją popularność i silną pozycję na rynku. Jak dokładnie przebiegała jego historia?

Citroen C4 I (2004-2010)

Pierwsza generacja Citroen C4, która zadebiutowała w 2004 roku, wniosła na rynek motoryzacyjny wiele innowacji i niecodziennych rozwiązań, zwracających uwagę już na pierwszy rzut oka. Model ten został zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Paryżu, a jego produkcja trwała od 2004 do 2010 roku. Już na starcie samochód zdobył drugą pozycję w prestiżowym plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2005, ustępując tylko Toyocie Prius II.

Citroen C4 pierwszej generacji oferował różnorodność opcji nadwozia, w tym trzydrzwiowe coupé oraz pięciodrzwiowe berline. Jednak to nie tylko zewnętrzny wygląd przyciągał uwagę. Wnętrze auta było równie fascynujące. Samochód wyposażony był w innowacyjny system obiegu powietrza, który można było uzupełnić o dozownik oferujący aż 9 różnych zapachów, co dodawało do jazdy niepowtarzalny aromatyczny akcent.

Kolejna z części Citroena C4, która była nietypowym rozwiązaniem to kierownica. Charakteryzowała się tym, że ruchomy był tylko wieniec, a środek kierownicy pozostawał nieruchomy. Dzięki temu możliwe było zastosowanie prostokątnej poduszki powietrznej kierowcy, co stanowiło innowacyjny krok w kwestii bezpieczeństwa. Nieruchoma piasta zawierała przyciski sterujące oraz pokrętła, umożliwiające obsługę różnych funkcji pojazdu, takich jak radio, tempomat, ogranicznik prędkości czy klimatyzacja – wszystko było dostępne z poziomu kierownicy.

Auto przeszło także modernizację w 2008 roku. Jakie części Citroen C4 objęły zmiany? Dokonano modyfikacji w przednim zderzaku, masce, atrapie chłodnicy oraz tylne światła w wersji 3-drzwiowej. Wprowadzono też nowe wzory tapicerek, kolory nadwozia i felgi, a samochód został wydłużony o 15 mm. Modernizacja dotknęła również palety silników, co wpłynęło na lepszą wydajność i ekonomię paliwa.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to Citroen C4 pierwszej generacji zdobył imponujące pięć gwiazdek w teście Euro NCAP, co świadczy o jego doskonałym wyniku w dziedzinie ochrony pasażerów. Wyposażony był w zaawansowane rozwiązania, takie jak system sprawdzający, czy kierowca nie usypia, kierunkowe reflektory ksenonowe doświetlające zakręty oraz monitorowanie ciśnienia w oponach. Standardowo samochód wyposażony był w kontrolki zapięcia pasów na wszystkich siedzeniach oraz sygnał dźwiękowy informujący o niezapięciu pasów.

Citroen C4 pierwszej generacji oferował różnorodność jednostek napędowych, w tym silniki benzynowe o pojemności od 1.4 do 2.0 litra i mocy od 88 do 180 KM, a także wysokoprężne HDi o mocy od 90 do 140 KM. W 2008 roku pojawiły się nowe benzynowe jednostki napędowe, opracowane we współpracy z BMW, takie jak silnik 1.6 VTi o mocy 120 KM oraz turbodoładowany silnik 1.6 THP o mocy 150 KM. Silniki te spełniały normę Euro 4, a w przypadku silników HDi można było zamontować filtr cząstek stałych, co było ważne z punktu widzenia ochrony środowiska.

Citroen C4 II (2010-2018)

Druga generacja Citroen C4, zaprezentowana po raz pierwszy w 2010 roku, przyniosła wiele zmian i nowości, które zdefiniowały nowy etap tego kompaktowego samochodu.

Oficjalna premiera drugiej generacji Citroen C4 odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, co było ważnym wydarzeniem dla miłośników motoryzacji. Model ten przeszedł znaczącą metamorfozę wizualną, zyskując bardziej klasyczne i kanciaste proporcje nadwozia. Jednym z charakterystycznych elementów samochodu stały się dwuczęściowe tylne lampy, które nadawały mu indywidualny charakter. Co istotne, C4 stało się także większe, szczególnie zyskując na przestronności w tylnej części dla pasażerów oraz pojemności bagażnika.

Wnętrze samochodu przeszło również znaczące modyfikacje. Jakie części Citroen C4 uległy zmianie? Projektanci zdecydowali się na bardziej tradycyjny projekt kokpitu, porzucając koncepcję kierownicy z nieruchomym środkiem. Zegary znalazły się teraz na wprost przed kierowcą, co sprawiło, że układ stał się bardziej intuicyjny.

Warto zaznaczyć, że oferta nadwoziowa w Europie skupiła się na 5-drzwiowym hatchbacku, zaniechując produkcji odmiany 3-drzwiowej ze względu na wyniki sprzedażowe. C4 II zyskał też różnorodne wersje wyposażeniowe, takie jak Attraction, Seduction, Exclusive, a także specjalne serie - Vitamin i Selection. Jeśli chodzi o stylistykę, nowy C4 kontynuował koncepcję poprzednika, choć z pewnymi nawiązaniami do modelu C5. Inspiracją okazał się także prototyp DS High Rider z 2009 roku.

Citroen C4 III (od 2020)

Trzecia generacja Citroen C4, zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2020 roku, to nowoczesne podejście do kompaktowych samochodów, które łączy w sobie awangardowy design i innowacyjne rozwiązania.

Nowy Citroen C4 przynosi ze sobą stylistyczną odmianę w porównaniu z poprzednimi generacjami. Został oparty na platformie CMP, która nawiązuje do cech crossovera, co jest widoczne po spojrzeniu na części Citroen C4 III takie jak nakładki na progi i zderzaki. Samochód wyróżnia się odważnym przodem, a linia dachu, która nisko schodzi ku tyłowi, nadaje mu charakterystyczny wygląd.

Wnętrze C4 trzeciej generacji również przeszło ewolucję. Samochód został wyposażony w specjalne komfortowe amortyzatory z ogranicznikami hydraulicznymi oraz nową generację foteli, które mają zapewnić wyjątkowy komfort podróżowania. Wnętrze zostało lepiej wyciszone, co także poprawia komfort jazdy. Znajdziemy tu również nowoczesną, całkowicie płaską konsolę środkową oraz duży ultrapanoramiczny wyświetlacz dotykowy, który stanowi centralny punkt dla wielu funkcji pojazdu.

Warto również zwrócić uwagę na wersję elektryczną tego modelu, znaną jako e-C4. Jej układ napędowy posiada moc 136 KM, a zasilany jest akumulatorami o pojemności 50 kWh. To pozwala na przejechanie maksymalnie 350 kilometrów na jednym ładowaniu, co czyni samochód przyjaznym dla środowiska i ekonomicznym w eksploatacji.

Trzecia generacja Citroen C4 to kolejny krok marki w dziedzinie kompaktowych samochodów. Łączy w sobie awangardowy design, komfort podróżowania i przyjazność dla środowiska.

Nagrody

Ceneo
Opineo
Opineo

Dostawa

InPost
Dpd
Cargo

Płatności

tpay
Blik
Gotówką przy odbiorze