Citroen Berlingo to samochód osobowo-dostawczy typu kombivan (segment C). Samochód był produkowany od 1996 roku wraz z Peugeotem Partnerem. Berlingo zastąpiło na rynku Citroena C15. Druga generacja Citroena Berlingo pojawiła się w 2008 roku, natomiast trzecia wersja francuskiego samochodu pojawiła się w 2018 roku.
Pierwsza generacja Citroena Berlingo pojawiła się na rynku motoryzacyjnym w 1996 roku, uzupełniając ofertę samochodów osobowych i osobowo-dostawczych. Berlingo okazało się strzałem w dziesiątkę, wypełniając rynkową niszę i tworząc zupełnie nowy segment samochodów tzw. uniwersalnych. Citroen Berlingo był dostępny jako 3-, 4- i 5-drzwiowy kombivan.
Citroen Berlingo został zaprojektowany praktycznie od zera. Jednak wiele rozwiązań oraz części Citroen Berlingo I zapożyczył od innych modeli francuskiego koncernu PSA, co miało na celu obniżyć końcowe koszty produkcji samochodu. Berlingo było konstrukcją dość przestronną, która zapewniała stosunkowo wygodną podróż nawet dla pięciu pasażerów. W 2002 roku Berlingo poddano face liftingowi. Modernizacji poddano m.in. reflektory, przednie i tylne zderzaki oraz deskę rozdzielczą. Samochód był dostępny jako dwumiejscowy furgon dostawczy lub pięcioosobowe auto rodzinne.
Producent oferował stosunkowo bogatą listę wyposażenia dodatkowego samochodu. Odbiorcy otrzymywali m.in. klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby czy też system Modu Top, a więc system montowanych pod sufitem auta schowków, dodatkowych nawiewów oraz pięciu szyberdachów.
Citroena Berlingo I napędzały silniki benzynowe 1.1 o mocy 60 KM, 1.4 o mocy 75 KM, 1.6 o mocy 110 KM oraz 1.8 o mocy 90 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.6 HDI o mocy 75 i 90 KM oraz 2.0 HDI o mocy 90 KM. Napęd na przednie koła przenoszono za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.
Citroen Berlingo, jako novum na rynku, konkurował m.in. z Fiatem Doblo, Peugeotem Partnerem oraz Volkswagenem Caddy.
Druga generacja Berlingo pojawiła się na rynku w 2008 roku. Samochód był dostępny jako auto osobowe oraz dostawcze z wydłużonym tyłem nadwozia i większą ładownością. Berlingo drugiej generacji było produkowane przede wszystkim w Hiszpanii oraz Portugalii, a także w Argentynie oraz Maroku. W 2009 roku Citroen Berlingo II otrzymał nagrodę Van of the Year w plebiscycie Fleet Van Awards.
Citroen Berlingo II zbudowano na płycie podłogowej Platform 2, na której powstały również Citroen C4 Picasso oraz Peugeot Partner. Berlingo II bezsprzecznie zyskał na atrakcyjności wizualnej, upodabniając się bardziej do osobowego vana niż samochodu dostawczego. Wiele rozwiązań technicznych oraz części Citroen Berlingo 2 zapożyczył od modelu Picasso.
Samochód poddano dwukrotnym modyfikacjom w 2012 i 2015 roku. Modernizacji poddano m.in. przedni pas samochodu, w tym przede wszystkim kształt zderzaków i reflektorów. Zamontowano również system Active City Brake pozwalający unikać stłuczek drogowych, kamerę cofania oraz dobry system multimedialny wyposażony w ekran dotykowy o przekątnej 7 cali. Dostępne były cztery wersje wyposażenia (X, Multispace, XTR, Exclusive).
Citroen Berlingo II był napędzany silnikami benzynowymi 1.6 o mocy 90 i 110 KM oraz 1.6 VTI o mocy 98 i 120 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.6 HDI o mocy 75, 90 i 110 KM. Napęd na przednią oś był przenoszony za pomocą 5- i 6-stopniowej przekładni manualnej.
W 2012 roku francuski koncern pokazał motoryzacyjnemu światu elektryczną wersję Berlingo, pod nazwą Electric. Samochód w takiej specyfikacji zapewniał zasięg około 175 km na jednym ładowaniu akumulatorów litowo-jonowych. Ta wersja Berlingo powstała przy współpracy z koncernem Mitsubishi Motors Corporation.
Citroen Berlingo II konkurował na rynku m.in. z Oplem Combo, Renault Kangoo, Mercedesem Citan czy też Dacią Dokker.
Citroen Berlingo III po raz pierwszy pojawił się na motoryzacyjnym rynku w marcu 2018 roku. Trzecia generacja tego modelu jest kontynuacją koncepcji produkowanego przez 10 lat bestsellerowego Berlingo II.
Citroen Berlingo trzeciej generacji to przestronny i komfortowy samochód, który, co ciekawe, można spersonalizować według własnych potrzeb i wymagań. Samochód oferuje bardzo dużo przestrzeni w kabinie, funkcjonalną modułowość (m.in. trzy indywidualne, składane fotele w drugim rzędzie), liczne schowki oraz innowacyjny dach Modutop nowej generacji. Kierowca może wybierać spośród szerokiej gamy kolorystycznej nadwozia, materiałów oraz licznych wersji wykończenia wnętrza.
Citroen Berlingo 3 o atrakcyjnej linii nadwozia był dostępny w dwóch wersjach nadwozia: standardowej M o długości 4,40 m oraz przedłużonej XL (4,75 m). Oferowano również dwie wersje stylistyczne. Osobowa, Berlingo Multispace, wyróżniała się charakterystycznym przodem z dwoma pasami oświetlenia (wąskim, LED-owym i szerszym), skrywającym światła mijania. Wersja dostawcza, Berlingo Van, posiadała m.in. klasyczne, pojedyncze reflektory. Obie wersje były dostępne w konfiguracji 5- i 7-osobowej.
Przód Citroena Berlingo otrzymał wyższą i bardziej zwartą maskę silnika, charakterystyczny pas przedni z dwupoziomowym układem świateł i przednią szybę, zapewniającą więcej światła i przestrzeni we wnętrzu. Citroen Berlingo 3 generacji zaopatrzono w relingi dachowe i panele Airbump, które podkreślają silny, pełen energii charakter samochodu i zapobiegają uszkodzeniom nadwozia podczas codziennej eksploatacji.