
Chcemy ciągle ulepszać naszą aplikację dla Twojej wygody! Proszę, poświęć nam kilka minut i opowiedz, co o nas myślisz.

Rabat w aplikacji: -7%! KOD: APKA7
Citroen C4 Picasso to samochód osobowy typu minivan (segment C) zaliczany do klasy kompaktowej produkowany od 2006 roku. Model C4 Picasso zadebiutował na targach motoryzacyjnych w Paryżu jako następca Citroena Xsara Picasso. Zaprezentowano 7-osobową wersję Grand, a dopiero rok później podczas Geneva Motor Show pojawiła się mniejsza, 5-osobowa odmiana. Nad projektem stylistycznym modelu C4 Grand Picasso czuwał włoski designer, Donato Coco, który wcześniej projektował również Citroena C2 oraz C3 Pluriel. Samochód zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co kompaktową wersję C4 oraz Peugeot 307.
Citroen C4 Grand Picasso z zewnątrz przypominał wielką kostkę mydła. Sami producenci nazywali swój samochód rodzinnym autem Visiovanem, głównie z powodu dużej przeszklonej powierzchni, będącej integralną częścią bryły pojazdu. C4 Picasso nie należał na pewno do nudnych rodzinnych minivanów, przez co wyróżniał się na tle konkurencji.
Wnętrze pierwszej generacji C4 Picasso zapewniało sporą przestrzeń, jak na samochód rodzinny przystało. Zarówno osoby siedzące z przodu, jak i na wszystkich miejscach z tyłu pojazdu miały dużo miejsca na nogi, przez co podróż nawet na bardzo długich dystansach była komfortowa. Kabina została odpowiednio wyciszona, a wygodne, dobrze wyprofilowane fotele nie męczyły podczas jazdy. Cechą charakterystyczną dla samochodów francuskiego producenta w tamtym czasie, w tym również modelu C4 Picasso, była kierownica z nieruchomą środkową częścią, gdzie obracał się jedynie wieniec kierownicy. Obszerny kokpit auta wyposażono w dużą ilość praktycznych schowków, który często na pierwszy rzut oka trudno zauważyć. W testach zderzeniowych NCAP Citroen C4 Grand Picasso zdobył maksymalny wynik pięciu gwiazdek.
Pierwszą generację Citroena C4 Grand Picasso wyposażono w 4 silniki benzynowe R4 o pojemności 1.6 VTi 120 KM, 1.6 THP 140 KM, 150-156 KM, 1.8 125 KM oraz 2.0 o mocy 140 KM. W gamie jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki – 1.6 R4 HDI o mocy 109-112 KM oraz 2.0 R4 HDI o mocy 150-163 KM. Choć pozornie może się wydawać, że oferowane silniki charakteryzują się dużą dynamiką, to tak naprawdę wcale takie nie były. Grand Picasso nie był demonem prędkości, co w dłuższych trasach mogło być nieco męczące. Przednio napędowy Citroen oferował 4- i 6-biegową skrzynię automatyczną lub 5- i 6-stopniową przekładnię manualną.
Zalety:
Wady:
Posiadamy także ofertę do innych modeli Citroena C4. Sprawdź części do Citroen C4.