Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Citroen C4 pierwszej generacji był bezpośrednim zastępcom bardzo popularnego modelu Xsara. C4 był również jednym z pierwszych modeli, które zapoczątkowały nowe nazewnictwo poszczególnych modeli tego francuskiego producenta. Auto zadebiutowało w 2004, a jego produkcja trwała aż do 2010 roku. Citroen przeszedł w tym czasie facelifting, który nieco odświeżył i unowocześnił ten i tak mocno futurystyczny jak na tamte czasy pojazd. W 2006 roku C4 zdobył nagrodę World Car ...
Powiązania: