Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Octavia to jeden z flagowych modeli czeskiego producenta samochodów i jednocześnie pierwszy model Skody zaprojektowany od początku do końca w pracowniach konstrukcyjnych niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Zgodnie z przyjętą w Polsce typologią, Skoda Octavia zaliczana jest do autosegmentu C, czyli niższej klasy średniej, do której należą auta średnich gabarytów przeznaczone zarówno do jazdy po mieście, jak i do pokonywania tras w terenie niezabudowanym. Należy jednak zaznaczyć, że ...