Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Passat to jeden z najczęściej spotykanych modeli pojazdów na polskich drogach. Jest tak od wielu lat. Jednocześnie Passaty obecne na jezdniach polskich i europejskich są mocno zróżnicowane, choćby ze względu na fakt, że na rynku pojawiło się już 8 generacji tego modelu. Części Volskwagen Passat B8 zaczęto składać w całość w 2014 roku. Natomiast zamknięcie produkcji miało miejsce w roku 2021, przy czym wciąż pojawiają się jeszcze nowe modele wersji ...
Powiązania: