Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Włoska marka Alfa Romeo to od lat synonim stylistycznego piękna motoryzacyjnego, które uchodzi za niedościgniony wzór do naśladowania i spędza sen z powiek wielu współczesnym projektantom samochodowym. Alfa Romeo Giulietta to auto zaliczane do niższej klasy średniej (segment C+) i klasyfikowane jest w prestiżowej grupie premium. Początkowo samochód był produkowany przez włoską markę Alfa Romeo. Od 2010 roku Alfa Romeo Giulietta była dziełem włosko-amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego ...