Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Fiata Uno chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Jest to jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych samochodów włoskiego koncernu motoryzacyjnego. Uno to typowy przedstawiciel miejskich aut z segmentu B, który królował na rynku samochodowym na przełomie lat 80. i 90. Przez cały okres produkcji sprzedano ponad 10 mln egzemplarzy tego modelu. Uno było następcą Fiata 127. Do dziś można kupić nowe Uno m.in. w Brazylii oraz krajach afrykańskich pod nazwą Fiat Mille. Uno uznano ...
Powiązania: