Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Druga generacja średniej klasy limuzyny od Renault zadebiutowała w 2001 roku. Laguna II stała się modelem auta, które wyznaczyło pewne nowe standardy w motoryzacyjnej stylistyce, bezpieczeństwie oraz w zakresie rozwiązań technicznych. Samochód powstał na bazie płyty podłogowej zapożyczonej od Nissana Primery. Laguna była dostępna jako 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi.
Laguna pod względem stylistycznym stała się bardziej dynamiczniejsza, a ...