Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Seat Ibiza to klasyczny przedstawiciel miejskich hatchbacków, plasujących się w segmencie B. Samochód miał swoją premierę w 1984 roku i jest obecnie najstarszym modelem produkowanym przez hiszpański koncern motoryzacyjny Seat oraz jego dotychczasowym największym sukcesem komercyjnym. Ibiza zastąpiła na rynku przestarzały model Fura. Po przeszło 30 latach produkcji Seata Ibiza sprzedano ponad 6 milionów egzemplarzy tego modelu auta.
Seat Ibiza ...