Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Octavia II (1z3) to druga generacja tego modelu, której konstrukcja podobnie jak w przypadku poprzedniczki opiera się na płycie podłogowej VW Golfa. Prezentacja nowej Octavii miała miejsce w 2003 roku, a do sprzedaży samochód trafiła rok później. W przeciwieństwie do wcześniejszej generacji wnętrze pojazdu jest dużo lepiej zagospodarowane, zarówno kierowca jak i osoby na tylnej kanapie mają do dyspozycji więcej przestrzeni. Jeżeli chodzi o dostępne wersje nadwoziowe producent ...
Powiązania: