Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Skoda Yeti to z pewnością pierwszy model tego czeskiego producenta, który w pełni aspirował do miana segmentu SUV lub crossover, który w tamtym czasie dopiero zyskiwał na popularności. Yeti produkowana była w latach 2009 do 2017 i bazowała na prototypie Skoda Yeti Concept z 2005 roku. Konstrukcyjnie model ten opierał się na podzespołach Octavii w wersji 4x4 i oba samochody bazowały na tej samej płycie podłogowej VW Group A5 (PQ35).Skoda Yeti była na tyle udanym samochodem, ...