Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volvo C30 to auto zaliczane do samochodów klasy kompaktowej. Części Volvo C30 zaczęto składać w całość w 2006 roku. Jednak koncepcja pojazdu powstała o wiele wcześniej. Stworzono go na bazie projektów modelu Volvo SCC, zaprezentowanego już w 2001 roku. Należy przy tym podkreślić, że Volvo SCC nigdy nie wszedł do produkcji, pozostając jedynie modelem koncepcyjnym. Natomiast części C30 montowano przez 6 lat, aż do roku ...