Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Niemiecki SUV, który pojawił się na rynku w 2007 roku i od tego czasu zyskał dużą popularność. Kompaktowy crossover, który wyróżnia się swoim wyglądem i charakterem. To właśnie VW Tiguan.
Jego nietypowa nazwa pochodzi od połączenia słów tygrys i iguana. Ma odzwierciedlać różnorodność cech samochodu. Tiguan to potężny i wszechstronny pojazd, który sprawdza się zarówno w mieście, jak i poza nim.
W 2024 roku planowana jest premiera trzeciej generacji Tiguana. Po ...