Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Fabia to model z ponad 20-letnią historią. Produkcję Skody Fabia rozpoczęto pod koniec XX wieku i trwa ona do dzisiaj. Choć auto przez lata znacząco się zmieniło, niezmiennie dominuje obraz niewielkiego pojazdu miejskiego o budowie typu hatchback. Jednak Fabia to również Sedan. Części Skoda Fabia pierwszej generacji Sedan zaczęto składać już w 2001 roku, zaledwie 2 lata po wprowadzeniu na rynek wersji hatchback.
Fabia I Sedan to połączenie ...