Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli czeskiego producenta, działającego pod nadzorem Volkswagena. Już pierwsza generacja zyskała duże uznanie i cieszyła się popularnością w całej Europie oraz na innych kontynentach. Skoda Octavia zadebiutowała w 1996 roku. Części Skoda Octavia I Combi po raz pierwszy zmontowano w 1997 roku. Produkcja została zakończona dopiero w 2010 roku, mimo że już w 2004 roku pojawiła się druga generacja pojazdu. Wynikało to z niesłabnącego ...