Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW X5 E53 to pierwszy samochód typu SUV niemieckiego producenta zaprezentowany w 1999 roku. Od znanych samochodów off-roadowych (tj. Land Rover) różni się tym, że nie ma żadnych właściwości terenowych – zespół projektujący X5 E53 uznał, że samochód nie będzie wykorzystywany do typowej jazdy terenowej i przywiązał większą uwagę na właściwości jezdne. Auto deklasuje swoich potencjalnych konkurentów na utwardzonych drogach. Model X5 E53 był pierwszym pojazdem z serii X, która dzisiaj ...