Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Renault Laguna jest reprezentantem samochodów klasy średniej (segment D). Produkcję francuskiego auta rozpoczęto w 1993 roku. Laguna z sukcesem zastąpiła dość nieudany pod względem konstrukcyjnym projekt Renault 21. W Polsce Renault Laguna była przez kilka lat liderem w swojej klasie. Samochód był dostępny przede wszystkim jako 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi. Pojawiła się również wersja nadwoziowa coupe z przednio-osiowym napędem.