Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Renault Megane to popularny oraz ceniony zarówno przez ekspertów motoryzacyjnych, jak i samych kierowców samochód, zaliczany do niższej klasy średniej (segment C). Popularna Meganka została po raz pierwszy zaprezentowana w 1995 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie i była następczynią sławnej R19. Był to również pierwszy samochód Renault, w którym zrezygnowano z nazwy liczbowej.
Pierwsza generacja Renault Megane była dostępna w aż pięciu wersjach nadwoziowych, jako ...