Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Historia marki Renault sięga roku 1877, kiedy to Louis Renault wraz z braćmi Marcelem i Ferdynandem zakładają w Billancourt pod Paryżem firmę Renault Freres. Pierwszy pojazd braci Renault nosił nazwę Typ A i został wyposażony w dwucylindrowy silnik 1.9 o mocy 14 KM. To był początek wspaniałej motoryzacyjnej przygody oraz narodziny jednego z największych na świecie koncernów samochodowych.
Wśród wielu udanych modeli aut francuskiej marki na szczególną uwagę zasługuje jeden z nich, a ...
Powiązania: