Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Twingo zna chyba każdy kierowca w Polsce. To miejskie autko z segmentu A, to najmniejszy, jak dotąd, samochód z oferty francuskiego koncernu Renault. Mały, zwinny samochodzik od razu podbił serca kierowców, głównie ze względu na swą niezwykła funkcjonalność oraz niebanalny design. Co ciekawe, Twingo jest porównywane z polskim autem FSM Beskid, który, niestety, nigdy nie trafił na linię produkcyjną. Mówi się, że Renault korzystało z patentów zastosowanych w tym właśnie samochodzie, a debiut ...
Powiązania: