Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Renault TRAFIC to świetne połączenie komfortu z praktycznością. Jednak samochód ten nigdy nie zdobył większej popularności. Dlaczego? Przyczyna leży najprawdopodobniej w jego nietypowej konstrukcji i stylistyce. Ponadto TRAFIC uważany był za dość awaryjny. Mimo to w Polsce ten model Renault zbiera nadal dość pozytywne opinie i jest polecany szczególnie przez osoby prowadzące własne firmy.
TRAFIC dostępny jest w kilku wersjach. Można wybrać mieszczącą zaledwie 3 osoby wersję o ...