Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochody projektowane i produkowane przez francuskie marki, od dawna cieszą się bardzo dużą popularnością i uznaniem wśród kierowców. Wielu producentów osiągnęło ogromny sukces sprzedażowy, a niektóre modele są rozpoznawalne w całej Europie. Doskonałym przykładem takiego modelu jest Renault Megane II w wersji hatchback.
Renault Megane II hatchback to bardzo interesująca propozycja tej marki. Samochód zdecydowanie wyróżniał się na tle poprzednika oraz swojej ...
Powiązania: