Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Scenic to kolejny dość udany van w katalogu francuskiego Renault, który reprezentował segment K wraz ze swoim starszym bratem, modelem Espace. Co ciekawe, Scenic był początkowo jedynie wariantem nadwoziowym dla modelu Megane, jednak szybko zrezygnowano z tego pomysłu, a Scenic stał się sporym sukcesem rynkowym (sprzedano ponad 5 mln egzemplarzy), otrzymując w 1997 roku tytuł Samochodu Roku w Europie.
Pierwsza generacja Renault Scenic została zaprezentowana w 1996 ...