Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Ford Galaxy drugiej generacji to kontynuacja sukcesu poprzednika. Duży, siedmioosobowy VAN, który oprócz rodziny był w stanie pomieścić całkiem sporo bagażu, a do tego solidne i bezawaryjne jednostki napędowe – to wszystko sprawiło, że sukces tego modelu był bardzo duży. Produkcja drugiej generacji wystartowała w 2000 i trwała przez kolejne 6 lat. Warto wiedzieć, że samochód ten powstał dzięki współpracy Forda z Volkswagenem, czego efektem były także bliźniacze modele – ...