Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Kompaktowy crossover SUV produkowany od 2008 roku. Kuga to jedno z ważnych ogniw w ofercie marki Ford. Ten samochód, który zadebiutował na rynku europejskim, zastępując model Maverick, szybko zdobył sobie uznanie miłośników segmentu SUV. Powiązany technicznie i konstrukcyjnie z modelami Forda C-Max i Focus, Kuga został zaprojektowany zgodnie z filozofią Kinetic Design, co oznacza nowoczesny i dynamiczny wygląd.
Od momentu swojego debiutu, Ford Kuga stał się ...