Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Passat to bezapelacyjnie jeden z największych hitów tego niemieckiego producenta. Auto od przynajmniej kilku ostatnich generacji można nazwać kultowym i bardzo popularnym. Szczególnie odmiany B5 oraz B6 cieszyły się swego czasu na naszych drogach ogromnym uznaniem. Jest to pełnoprawne auto dla ludu, które obok Golfa ponownie zmotoryzowało nasz kraj. Szósta odsłona tego kultowego modelu o oznaczeniu B6 zadebiutowała w 2005 roku i była produkowana aż do roku ...