Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Fiat Punto (wł. kropka, punkt) pojawił się na rynku motoryzacyjnym w 1993 roku, jako następca cenionego i popularnego wśród kierowców modelu Uno. Punto, będące przedstawicielem samochodów osobowych segmentu B, odniosło jeszcze większy sukces komercyjny niż poprzednik. Auto jest do dziś najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej klasie w Europie. Podczas okresu produkcji Punto sprzedano blisko 9 mln egzemplarzy tego samochodu. Włoskie auto było oferowane również jako Grande Punto oraz ...
Powiązania: