Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Dacia Duster to kompaktowy SUV wyprodukowany przez francuski koncern motoryzacyjny Renault, który od 2010 roku jest właścicielem rumuńskiej marki Dacia. Model ten klasyfikowany jest jako przedstawiciel autosegmentu I, czyli – zgodnie ze stosowanym w Polsce oznaczeniem klas samochodów osobowych – jako samochód przeznaczony (pozornie bądź faktycznie) do jazdy terenowej. Produkowana od 2010 roku Dacia Duster jest pierwszym SUV-em tej znanej i istniejącej już od wielu lat na europejskim rynku ...