Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Początek historii Volkswagena Transportera przypada na rok 1956 kiedy to zaprezentowano światu pierwszą generację tego modelu oznaczoną symbolem T1. W 1968 roku Volkswagen świętował wyprodukowanie milionowego egzemplarza, który napędzany był silnikiem Garbusa (1.2 l i 34KM). Według informacji niemieckiego producenta ostatni egzemplarz VW Transportera T1 wyjechał z fabryki w 1967 roku. Rewolucyjne zmiany zostały wprowadzone w drugiej wersji niemieckiego busa, który pojawił się na rynku ...