Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Pierwsza generacja Seata Ibizy powstawała w 1984 roku pod okiem włoskich projektantów. Włoskie wypływy są doskonale widoczne w tym niewielkim samochodzie miejskim, klasyfikowanym w autosegmencie B. Druga generacja, nosząca fabryczne oznaczenie 6K, zaprezentowana została po raz pierwszy światu w roku 1993 podczas trwającego we Frankfurcie salonu motoryzacyjnego i nie przypadkowo właśnie tam. Premiera Seata Ibizy II odbyła się w Niemczech, ponieważ to właśnie ...