Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
BMW X5 E70 to druga generacja linii X5, która zadebiutowała na rynku motoryzacyjnym w 2008 roku. Poprzednia wersja „X-piątki”, czyli E53 zdobyła sporą rzeszę fanów za sprawą swoich właściwości oraz wyglądu. Z zewnątrz samochód wyglądał na terenowy jednak jego przeznaczeniem wcale nie były mokre, bagniste tereny, a twarda i równa droga, na której BMW X5 E53 radziło sobie doskonale. Chociaż samochody z serii X5 wyglądają jak typowe auto typu SUV, bawarski producent nazywa je SAV ...