Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mazda 3 to kompaktowy samochód osobowy zaliczany do niższej klasy średniej (segment C). Samochód produkowany od 2003 roku stał się następcą znanej i lubianej serii 323, i podobnie jak ona odniósł spory sukces rynkowy. Mazdę 3 zbudowano na platformie C1, która była autorstwem zarówno Mazdy, jak i koncernu Volvo oraz Ford. W 2018 roku pojawiła się czwarta generacja Mazdy serii 3.
Pierwowzorem dla Mazdy 3 pierwszej generacji był koncepcyjny ...