Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Segment rodzinnych VANów nieco odchodzi już w zapomnienie, a ostatnie lata mijające pod znakiem rosnącej popularności aut segmentu SUV i crossover sprawiają, że VANy powoli znikają z naszych dróg. Nie zmienia to jednak faktu, że w najnowszej historii motoryzacji powstało wiele świetnych modeli, które wpisują się właśnie do tej grupy. Doskonałym przykładem może być Mazda 5 drugiej generacji.
Mazda 5 II to dużych rozmiarów, rodzinny VAN. Jego zadaniem było komfortowe ...
Powiązania: