Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Volkswagen Transporter V to piąta generacja niemieckiego busa, która produkowana jest od 2003 roku. Model ten często oznaczany jest także jako T5. Samochód produkowany był w wielu typach nadwoziowych dostosowanych do różnych wymagań. Poza wersjami przeznaczonymi do przewozu ładunków Volkswagen Transporter V dostępny jest także między innymi jako autobus (oznaczony symbolami 7HB, 7HJ, 7EB, 7EJ). Samochód w 2009 roku przeszedł facelifting. Zmienione zostały wtedy między innymi ...