Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Mitsubishi Carisma, zaliczany do samochodów osobowych klasy średniej, był produkowany w latach 1995-2006. Nazwa samochodu to połączenie angielskiego słowa „car” z greckim zwrotem „kharisma” (boski dar). Carisma powstała we współpracy z koncernem Volvo, który użyczył Mitsubishi m.in. płytę podłogową z modelu S40. Carisma powstała głównie z myślą o rynku europejskim, na którym samochód sprzedał się w ilości około 420 tys. egzemplarzy.
Mitsubishi Carismę sprzedawano ...