Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Przełom lat dziewięćdziesiątych i dwutysięcznych to stale rosnąca fala popularności samochodów o nadwoziu VAN. Większość producentów tworzyła kolejne generacje samochodów, starając się wpisać w ten trend. W tamtym okresie VANy osiągały bardzo dobre wyniki sprzedażowe, co dodatkowo napędzało rynek i motywowało producentów do rozwijania swoich konstrukcji w tym kierunku. Nie inaczej postąpił Ford. Wypuścił on na rynek swój model C-Max, który zbudowany był w oparciu o Focusa. ...